Hoppa direkt till innehåll
forum

Höja sin totalvikt..

Göran Jönsson : 2024-11-03
Hej! Finns säkert någon som undrar vad det kostar att väga upp bilen. Har precis fått intyget och klisterlappen från Italien som behövs. För att få den ringer man reservdelar i Borås och pratar med Bo. Han kontaktar fabriken och kollar upp hur mycket just din bil kan vägas upp till. I mitt fall fick jag höja till 3850..tar ca en månad för att få beviset kostnad med moms: 7500:- sen behövs en reg besiktning a ca: 3000:- så i runda slängar 10500:- för hela kalaset. Blir billigare än att byta bil om man är ute efter mer totalvikt. När bilen typas så är inte markisen med i vägningen.. sen kanske man sätter en Ac på taket, ett extrabatteri, el- cyklar har ju ersatt dom vanliga.. så det är svårt att få 3500 kg att räcka till och själv va det länge sedan man vägde 75kg som räknas på chauffören.

Nu är bilen uppvägd. Det som gjordes var att klistra över etiketten som sitter innanför dörren med en ny och rapportera in till Transportstyrelsen. Ingen ändring på bilen behövdes göras. P.g.a att dom inte vägde bilen så blev priset för besiktning 1500:- så totalt 9000:- för att åka lagligt. Körde själv in och vägde bilen som var tom på det mesta lösöret dock full tank med soppa. Bilen vägde då 3310 med mig i och mina kilon 113.. i regbeviset står det 3073..

Mvh Göran i Ösmo.
Svar
in

Inga svar

Det finns inga svar i den här tråden än